måndag 27 september 2010

ord... typ?

Pyttipanna-pyttipanna-pyttipanna-pyttipanna-pyttipanna-pyttipanna-pyttipanna-pyttipanna
- och är inte det ett väldigt konstigt ord? Å förlåt, ord FÖR en maträtt. I vilket fall som helst så är det ett underligt namn. Det låter roligt också. Speciellt om man säger det i olika dialekter. Ja, där ser ni vad jag gör på min fritid. Jag säger pyttipanna både fram och baklänges, snabbt och långsamt på olika dialekter hela dagarna. ← det där var en lögn, en ganska grov en också. Kom precis på hur roligt det låter och har inte alls sagt pyttipanna hela dagen igår, eller dagen innan den och inte heller dagen innan den. SÅ DET SÅ! Nej, titta inte på mig så! JAG ÄR OSKYLDIG! Det var inte jag, det var h*n! Jag lovar. JAG SVÄR! Typ...

Har ni också hittat några ord som ni tror/vet/antar låter helt underbart konstigt på olika dialekter?


Au revior

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar