fredag 4 februari 2011

Idag ska världen, eller ja... i alla fall rummet ta och räddas...

Filmerna ligger lite vart de vill på golvet, kläderna lika så. Skrivbordet (som jag aldrig sitter vid) har omvandlats till där-det-som-inte-har-något-hem-får-bo. Det är dags för att städa och om jag känner mig rätt så kommer jag fastna vid någon gammal dagbok eller börja spela piano, det brukar nämligen alltid bli så.

Därför är det ganska skönt att jag redan har slutat skolan. Ja, det är faktiskt sant. Det är så kallad disponibel-dag (även kallad D-D eller D-dag) idag, så jag åkte in vid halv nio och gjorde mitt prov som jag missade då jag var sjuk. Nu är det över och jag kan börja tänka på annat och göra det jag så omsorgsfullt har skjutit upp den senaste veckan. Hej dammsugare här kommer jag och räddar världen? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar